Powrót

Czytanie etykiet - na co zwrócić uwagę?

Opakowanie produktu to jego wizytówka. Nie tylko zachęca konsumenta swoją grafiką, np. wizerunkiem soczystych owoców lub apetycznych ciastek, ale także zawiera wiele cennych informacji o produkcie. Odrobina wiedzy w zakresie czytania etykiet pomoże dobrze skomponować codzienne menu, a także bezpiecznie korzystać z wybranej żywności.

Zgodnie z prawem każdy produkt musi być oznakowany nazwą, informacją o składzie, dacie minimalnej trwałości lub terminie przydatności do spożycia, a także informacją o warunkach przechowywania (jeśli trwałość produktu od nich zależy) oraz sposobie przygotowania (jeśli brak tej informacji mógłby spowodować niewłaściwe użycie produktu). Na opakowaniu muszą się też znaleźć dane identyfikujące producenta, zawartość netto produktu oraz oznaczenie partii produkcyjnej.

W przypadku żywności dla niemowląt na opakowaniach obowiązkowo umieszczane są informacje o wartości odżywczej produktu oraz wieku dziecka, od którego produkt może być stosowany.

W przypadku żywności uzupełniającej produkty są dodatkowo znakowane informacją o obecności lub braku glutenu (jeżeli produkt jest przeznaczony dla niemowląt poniżej szóstego miesiąca życia) oraz innymi informacjami, które zapewniają prawidłowe stosowanie tych produktów, a tym samym gwarantują ich bezpieczeństwo.

Czy znalazłeś odpowiedź na swoje pytanie?
Jeśli nie zadaj pytanie ekspertowi.

Chcesz regularnie otrzymywać porady dopasowane do wieku Twojego maluszka? Zapisz się do naszego newslettera!
Chcesz regularnie otrzymywać
porady dopasowane do wieku
Twojego maluszka?
Zapisz się do naszego newslettera!

Obowiązek informacyjny cookies:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zbieranie anonimowych danych statystycznych w celu usprawnienia działania witryny, a po uzyskaniu Twojej zgody, umożliwiają nam dokonywanie pomiarów i analiz korzystania z witryny (analityczne pliki cookie), dostosowywanie witryny do Twoich zainteresowań (personalizujące pliki cookie) oraz przedstawianie odpowiednich dla Ciebie informacji oraz reklam (pliki cookie do targetowania), w tym w ramach newslettera, powiadomień webpush, usługi retargetingu a także w celu oceny niektórych informacji o Tobie w ramach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych (w tym profilowanie).

Jeżeli chcesz zmodyfikować lub odwołać zgodę na zapisywanie plików cookies, możesz zrobić to w poniższej zakładce „Dostosuj ustawienia prywatności”, a także w ustawieniach przeglądarki.

W zakresie, w jakim pliki cookies będą zawierać Twoje dane osobowe, podstawą ich przetwarzania jest uzasadniony interes administratora danych (Fundacja Nutricia z siedzibą w Warszawie) - jakim jest potrzeba zapewnienia najwyższej jakości treści prezentowanych przez Fundacja Nutricia poprzez ich dostosowanie do preferencji użytkowników oraz marketing usług Fundacja Nutricia i jej partnerów Google LLC Heureka Huge Idea Sp. z o.o. Freshmail Sp. z o.o. Berry Fish Limited Poczta Polska TNT .

W każdej chwili możesz skontaktować się z nami - biuro@fundacjanutricia.pl lub dowiedzieć się więcej o naszej Polityce Prywatności i Cookies.