Jak prawidłowo czytać etykiety produktów Skip to main content

Zrozumieć etykiety

Zrozumieć etykiety

Opakowanie produktu to jego wizytówka. Nie tylko zachęca swoją grafiką, ale także zawiera wiele cennych informacji o produkcie. Odrobina wiedzy w zakresie czytania etykiet pomoże dobrze skomponować codzienne menu, a także bezpiecznie korzystać z wybranej żywności.

Nazwa produktu

Nazwa środka spożywczego powinna umożliwić rozpoznanie rodzaju produktu i jego właściwości oraz odróżnienie go od innych.
Więcej…

Wskazanie wieku

Informacja, od którego miesiąca życia można podać produkt niemowlęciu. Taka informacja znajdzie się tylko na opakowaniach tzw. środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego, czyli wyprodukowanych z myślą o niemowlętach i małych dzieciach do 3 roku życia. Jeśli opakowanie nie ma wyróżnionej informacji, dotyczącej wieku malucha, to z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że nie jest to środek specjalnego przeznaczenia żywieniowego – czyli, że jest to żywność przeznaczona dla starszego dziecka, a nie dla niemowlęcia czy juniora.

Termin przydatności

Jedną z podstawowych informacji, którą warto sprawdzić jeszcze przed zakupem, jest termin przydatności do spożycia lub data minimalnej trwałości.
Więcej…

Informacja o składzie

Warto zwrócić uwagę na pozycję „skład” lub „składniki” na etykiecie, by unikać tych produktów, które zawierają dużo niepożądanego cukru, 
soli bądź utwardzonego tłuszczu roślinnego.
Więcej…

Informacja o warunkach przechowywania

Trwałość niektórych produktów zależy od warunków, w jakich są przechowywane. Informacja na ten temat powinna znajdować się na etykiecie produktu.
Więcej…

Sposób przygotowania

W przypadku wyrobów, które nie nadają się do bezpośredniego spożycia, producent podaje na opakowaniu instrukcję przygotowania. Warto jej dokładnie przestrzegać.
Więcej…

Obowiązek informacyjny cookies:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zbieranie anonimowych danych statystycznych w celu usprawnienia działania witryny, a po uzyskaniu Twojej zgody, umożliwiają nam dokonywanie pomiarów i analiz korzystania z witryny (analityczne pliki cookie), dostosowywanie witryny do Twoich zainteresowań (personalizujące pliki cookie) oraz przedstawianie odpowiednich dla Ciebie informacji oraz reklam (pliki cookie do targetowania), w tym w ramach newslettera, powiadomień webpush, usługi retargetingu a także w celu oceny niektórych informacji o Tobie w ramach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych (w tym profilowanie).

Jeżeli chcesz zmodyfikować lub odwołać zgodę na zapisywanie plików cookies, możesz zrobić to w poniższej zakładce „Dostosuj ustawienia prywatności”, a także w ustawieniach przeglądarki.

W zakresie, w jakim pliki cookies będą zawierać Twoje dane osobowe, podstawą ich przetwarzania jest uzasadniony interes administratora danych (Fundacja Nutricia z siedzibą w Warszawie) - jakim jest potrzeba zapewnienia najwyższej jakości treści prezentowanych przez Fundacja Nutricia poprzez ich dostosowanie do preferencji użytkowników oraz marketing usług Fundacja Nutricia i jej partnerów Google LLC Heureka Huge Idea Sp. z o.o. Freshmail Sp. z o.o. Berry Fish Limited Poczta Polska TNT .

W każdej chwili możesz skontaktować się z nami - biuro@fundacjanutricia.pl lub dowiedzieć się więcej o naszej Polityce Prywatności i Cookies.