Co powinno się znaleźć w nazwie produktu? Skip to main content

Co powinno się znaleźć w nazwie produktu?

Co powinno się znaleźć w nazwie produktu?

Nazwa środka spożywczego powinna być zgodna z nazwą ustaloną przepisami dla danej kategorii produktów, np. „sok”, „napój”, „czekolada”, „mleko następne”, „dietetyczny środek spożywczy specjalnego przeznaczenia żywieniowego”.

W przypadku braku takich przepisów powinna być nazwą zwyczajową lub składać się z opisu środka spożywczego lub sposobu jego użycia. A wszystko po to, aby umożliwić konsumentowi rozpoznanie rodzaju produktu i jego właściwości oraz odróżnienie go od innych.

Nazwa rodzajowa lub opisowa nie może być zastąpiona nazwą marki, lub nazwą fantazyjną, która dodatkowo może pojawić się na etykiecie.

Nie istnieją reguły tworzenia nazw fantazyjnych, jednakże podstawową zasadą, którą powinien kierować się każdy producent, jest niewprowadzanie w błąd konsumentów.

Obowiązek informacyjny cookies:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zbieranie anonimowych danych statystycznych w celu usprawnienia działania witryny, a po uzyskaniu Twojej zgody, umożliwiają nam dokonywanie pomiarów i analiz korzystania z witryny (analityczne pliki cookie), dostosowywanie witryny do Twoich zainteresowań (personalizujące pliki cookie) oraz przedstawianie odpowiednich dla Ciebie informacji oraz reklam (pliki cookie do targetowania), w tym w ramach newslettera, powiadomień webpush, usługi retargetingu a także w celu oceny niektórych informacji o Tobie w ramach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych (w tym profilowanie).

Jeżeli chcesz zmodyfikować lub odwołać zgodę na zapisywanie plików cookies, możesz zrobić to w poniższej zakładce „Dostosuj ustawienia prywatności”, a także w ustawieniach przeglądarki.

W zakresie, w jakim pliki cookies będą zawierać Twoje dane osobowe, podstawą ich przetwarzania jest uzasadniony interes administratora danych (Fundacja Nutricia z siedzibą w Warszawie) - jakim jest potrzeba zapewnienia najwyższej jakości treści prezentowanych przez Fundacja Nutricia poprzez ich dostosowanie do preferencji użytkowników oraz marketing usług Fundacja Nutricia i jej partnerów Google LLC Heureka Huge Idea Sp. z o.o. Freshmail Sp. z o.o. Berry Fish Limited Poczta Polska TNT .

W każdej chwili możesz skontaktować się z nami - biuro@fundacjanutricia.pl lub dowiedzieć się więcej o naszej Polityce Prywatności i Cookies.